Monday 25 January 2016

HELP! GEEN MOTIVATIE

Er komen de aankomende tijd weer veel deadlines aan voor school en ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten om er wat aan te doen. Ik blijf maar uitstellen en uitstellen en uitstellen. Nu is school natuurlijk super belangrijk en tellen alle opdrachten die ik moet doen mee als examens. Dus ik móest me zelf wel een schop onder de kont geven en de motivatie zien terug te vinden. Stapje voor stapje is me dat gelukt en ook al vind ik het nog steeds moeilijk om af en toe aan school te werken hebben de volgende dingen mij erg geholpen!


      1. Beloon jezelf 
Ik hoef jullie vast niet te vertellen hoe belangrijk plannen is. En zelf ben ik er vreselijk slecht in. Dan maak ik een planning maar vervolgens schuif ik alles wat ik die dag zou doen op naar de volgende dag. Maar nu maak ik per dag een to do lijstje voor mezelf en zodra ik dan iets voltooid heb mag ik mezelf belonen! Zo ben ik veel meer gemotiveerd. Dan weet ik als ik 4 hoofdstukken heb gelezen van een boek, daarna lekker onder een dekentje een aflevering van The Vampire Diaries mag kijken met een stukje chocolade.



      2.  Maak het leuk!
Fleur je to do lijstje op met leuke kleurtjes, maak je aantekeningen mooi etc. Dat maakt voor mij in ieder geval het leren een stuk leuker! Werk met post-its, flash cards, noem maar op. Ik vind het bijvoorbeeld leuk om mooie flash cards te maken, en terwijl je ze maakt leer je ook gelijk! (psst, je kunt ook hele leuke printable planners en dergelijke vinden op pinterest.)



      3. Studyblr
Ik denk dat de meeste van jullie wel bekend zijn met Tumblr. Onlangs maakte ik een studyblr aan. En als ik daar dan op zit krijg ik gewoon zin om te leren (erg he?!). Je kan daar zoveel inspiratie en motivatie op doen! Mocht je een kijkje willen nemen op de mijne, klik dan hier.



Ik hoop dat jullie hier iets aan gehad hebben. Veel succes/plezier met leren!

Liefs,
Anouk



No comments

Post a Comment

© a few little moments
Maira Gall