Monday 11 January 2016

RECEPT: TORTILLA PIZZA

Deze tortilla pizza maak ik zo vaak! En je kan hem zo gezond (of ongezond ;)) maken als je zelf wilt. Vandaag maakte ik deze gezonde versie met alleen groente (al kon ik het niet weerstaan om er een klein beetje kaas overheen te gooien). Maar ik vind het heerlijk om te variëren! Zo maak ik hem bijvoorbeeld ook vaak met tomaat en mozzarella (echt een aanrader) of ik maak er een spicy version van met chorizo en hete pepers, het is maar net waar ik zin in heb. Het is super makkelijk om te maken en ook nog eens snel! Ben je benieuwd naar het recept? Lees dan snel verder!



Wat heb je nodig?
Zoals ik al eerder zei, kan je met deze tortilla pizza's enorm variëren!
Vandaag deel ik de ingrediënten die ik voor deze keer heb gebruikt, maar je kan ze natuurlijk vervangen door andere dingen.

Voor 1 pizza
- Tortilla (obviously)
- Tomatenpuree
- Peper en zout
- Herbes de Provence (oeps, het staat verkeerd gespeld op de foto)
- Geraspte kaas
- 1 Tomaat
- Halve rode ui (hangt af van de grootte)
- Halve rode punt paprika (ik vond een halve genoeg, maar je kan natuurlijk ook meer gebruiken)
- Pesto
- Rucola

Ook heb ik nog basilicum blaadjes toegevoegd, maar deze ontbreken op de foto.



Bereiding
Om te beginnen, verwarm je oven voor op 200 graden. Geef wat extra smaak aan de tomatenpuree, door peper, zout en Herbes de Provence (deze kun je ook vervangen door Italiaanse kruiden) toe te voegen. Breng deze dan aan op de tortilla. Snijd de tomaat in plakjes, de ui in halve ringen en de punt paprika in reepjes. Breng deze vervolgens ook aan op de tortilla. Je hoeft nu alleen nog maar de geraspte kaas er overheen te strooien en pesto aan te brengen. Zet je pizza in de oven voor ongeveer 10 minuten. Let op, dit kan verschillen per oven! Mijn pizza was na ongeveer 7 en een halve minuut al klaar. Wanneer je pizza klaar is kan je hem afmaken door er wat rucola op te doen. En dan smullen maar!




Laat me weten of je dit recept een keer gaat uitproberen!

Veel liefs,
Anouk

No comments

Post a Comment

© a few little moments
Maira Gall